ויטמינים בהריון – כל מה שצריך לדעת

הריון היא תקופה מדהימה שכל אישה חווה בצורה קצת שונה. השיער מבריק יותר, העור קורן יותר, אבל התחושה הכללית של הגוף היא לא תמיד מאה אחוז. אז נכון שחשוב להקפיד על תזונה בריאה ואורח חיים בריא בכל שלב בחיים, אבל בזמן ההריון החשיבות עולה פי כמה וכמה. הגוף עובר שינויים פיזיולוגיים והורמונליים, ופעמים רבות הוא סובל מחוסר בוויטמינים ומינרלים מסוימים. כל רופא נשים ישמח להציג לכן את רשימת התוספים שלדעתו יש לצרוך בתקופת ההריון, אך למעשה את רובם עדיף להשיג מהתזונה היום – יומית. ויטמינים בהריון הם עניין חשוב שאסור להזניח, אך מומלץ לצרוך רק את הוויטמינים והמינרלים שחסרים לכם, ולא להתפתות לקנות את כל המלאי שקיים בשוק.

אילו ויטמינים בהריון חשוב לצרוך ומאיזו סיבה?

ישנם מספר ויטמינים חיוניים שיש לצרוך בזמן ההריון שמחסור בהם עלול להשפיע על בריאות האם והעובר, לכן במקרה של חוסר מומלץ בחום להתחיל לצרוך אותם. חומצה פולית היא אחד התוספים הפופולאריים ביותר שנצרכים בתקופת ההריון. חומצה פולית משמשת תפקיד חשוב בחלוקת תאים ומונעת מומים קשים אצל העובר, כמו כן היא עוזרת במניעת אנמיה אצל האם ולכן חיונית במיוחד בתקופה זו של החיים. חומצה פולית מצויה גם בקטניות שונות ובירקות עליים, ומומלץ לשלב גם אותם בתזונה על מנת להגביר את הספיגה. תוסף חיוני נוסף הוא הברזל, הידוע כמרכיב קריטי בחלבון ההמוגלובין שתפקידו לקשור את מולקולות החמצן בכדוריות הדם. בזמן ההריון נפח הדם עולה, ולכן ריכוז ההמוגלובין יורד ונשים רבות סובלות מאנמיה. תוספת של ברזל יכולה למנוע את המצב, ולספק לגוף האם ולעובר את הברזל שהוא זקוק לו לצורך חלוקת תאים ותפקוד תקין של מערכת החיסון. שימו לב לצרוך את הברזל ביחד עם מזון שמכיל ויטמין סי (קיווי, תפוז וכדומה) לצורך ספיגה טובה יותר, ומנגד להימנע מצריכה של מוצרי חלב וקפאין כשעתיים לאחר נטילת התוסף. תוסף חיוני נוסף הוא אומגה 3, שהוכח לאחרונה כיעיל במניעת דיכאון לאחר לידה ורעלת הריון. כמו כן, ישנו קשר בין כמות מספקת של אומגה 3 בגוף האם לבין עובר שיפתח אינטליגנציה גבוהה יותר ודפוסי שינה תקינים יותר.

איך תתגברו על הצרבת בהריון?

חומץ תפוחים – נשים בהריון דיווחו כי חומץ תפוחים טבעי עוזר להם בהקלה על התסמינים. חומץ תפוחים ניתן לשתות כנוזל ואף ליטול כטבליות או כמוסות

ג'ינג'ר – ג'ינג'ר טרי הוא אחת מהתרופות הטבעיות הוותיקות ביותר נגד צרבת. הוא משמש גם לתרופה נגד בחילות. את הג'ינג'ר ניתן להוסיף למזון כאשר הוא מבושל או כחלק בלתי נפרד מכוס תה חם, כמובן שיש גם כמוסות ג'ינג'ר

כורכום – כורכום ממריץ את פעולת העיכול ובכך מונע הצטברות של חומצה בקיבה. ככל שמצטברת פחות ופחות חומצה בקיבה, כך קטנים הסיכויים שהיא "תדלוף" מעלה אל הוושט. אם אתם לא נהנים מטעמו של הכורכום, אפשר לצרוך אותו בכמוסות לפני הארוחה. ובכך למנוע צרבת.

לסיכום, ויטמינים בהריון הם עניין חשוב שאין להקל בו ראש. צריכה מספקת של כל הוויטמינים והמינרלים יבטיחו לכם הריון בריא וקל יותר, תחושה גופנית ונפשית נעימה יותר ועובר בריא יותר. חשוב להקפיד כמובן, גם על תזונה מאוזנת על מנת לוודא ספיגה מיטבית של כל חומרי המזון.